δραστηριότητες
για τη μουσική και τον ήχο στην εκπαίδευση 1914-2014
το περιεχόμενο της σελίδας ανανεώνεται διαρκώς κατά τη
χρονιά 2014-2015
Οι
πολυδραστηριότητες «100 σχολικές μελωδίες και ήχοι στο αναλόγιο
– 1914-2014» είναι ένα πρόγραμμα για την ανάπτυξη μουσικών και
ακουστικών δεξιοτήτων, μέσα από την καθημερινή σχολική ζωή. Οι
μαθητές καλούνται να εντοπίσουν ήχους του οικείου τους σχολικού
περιβάλλοντος και στη συνέχεια να τους διαχειριστούν ως ηχητικό
υλικό, ανασυνθέτοντας, συνθέτοντας, καταγράφοντας, παρεμβαίνοντας,
μελετώντας το ηχητικό τους περιβάλλον και τοπίο.
Στις
«πολύ-δραστηριότητες» του προγράμματος μπορούν να συμπεριληφθούν
ρεπερτόρια από σχολικές γιορτές, μουσικά και ηχητικά δρώμενα αλλά
και ηχογραφήσεις, ψηφιοποιήσεις, καταγραφές, συζητήσεις προβληματισμού
και αναστοχασμού στα θέματα της μουσικής και του ήχου στην εκπαιδευτική
διαδικασία.
|
|
Οι
«πολυ-δραστηριότητες» με τίτλο «η ορχήστρα έχει… θέμα!», περιλαμβάνουν
πρωτότυπες θεματικές ορχήστρες, που συλλέγουν τα ηχητικά τους
υλικά και τα όργανα – κατασκευασμένα ή αυτοσχέδια – έτσι ώστε
να εξαντλήσουν μια θεματική. Πολλά τέτοια παραδείγματα έχουν εμφανιστεί
στην εκπαίδευση για τη μουσική και τον ήχο, δίνοντας ερεθίσματα
κάθε στιγμή: Ορχήστρα με θέμα το χαρτί, το νερό, τα φυσικά υλικά,
το ξύλο, με έγχορδα, με πνευστά, με κρουστά, με αυτοσχέδια ηχητικά
αντικείμενα και όργανα κ.λπ. |
|
η
σελίδα είναι υπό διαρκή ενημέρωση
|